Singapore - Durian och Indisk man

2010-03-02 @ 12:05:21

Da har snart annu en dag gatt har i Singapore. Nu borjar man kanna sig lagom utvilad for att kunna ta tag i Nya Zeeland. Bade jag och Elin kanner oss ivriga att aka vidare nu. Helst idag da det var sjukt varmt. Idag har vi inte gjort sa mycket. Vi gick upp ratt sent och gick och at som vanligt pa foodcourt. (Langtar efter en sallad saklart eftersom det inte finns har). Sedan har vi varit pa vandrande fot hela dagen. Vi gick runt i en park som nagon har sagt att det finns apor i, men vi kunde inte hitta nagra. Det enda vi sag var tva gigantiska spindlar, en odla och jag sag en groda.

Pa vagen hem kopte vi med oss Durian. Durian ar en frukt, den ar gron, ganska stor och har stora sloa taggar. Den ar speciell eftersom den luktar otroligt illa. Dom ar forbjudna att ta med och att ata pa valdigt manga stallen. Men vi har hort sa mycket om den sa vi var tvugna att kopa med oss lite. Jag kan vall saga som sa att det var inte det basta jag atit. Smakar som den luktar. Den var gron och kramig, nastan lite mjolig, smakade valdigt matig, nastan stark. Det ar bara ett ord som kan beskriva och det ar usch. Men Malaysianerna har tycker om dom for dom kallar den King of fruits. Men jag antar att det ar en vanesak.

Som jag berattade i forra inlagget har jag och Elin flyttat till ett hostel som ligger i stadsdelen Little India. Vi delar ju ett doorm tillsammans med 4 andra man. Nagra av dom ar valdigt trevliga. Dock sa har vi fatt in en skitskum indier. Han hanger upp sina ackliga kalsonger pa krokar runt om i rummet pa vadring, har fula byxor uppdragna till armhalorna samt ett instoppat linne i dom fula byxorna. Han ar nagot vindogd, luktar svett blandat med en stark acklig parfym. Och detta vore ju helt okej om det inte vore for tjyvtittandet. Han hade en sang som lag tvarsemot vara, nu har han daremot bytt till en sang snettovanfor min. Det kanns inte helt okej faktiskt. Men men, sant ar livet som backpakers. Suck...

Nog om indiern. Ikvall har vi inte riktigt bestammt oss for vad vi ska gora. Men vi lutar lite at att ga och ata och sedan ga pa den indiska bion som ligger tvarsover gatan och se en bollywood film (forhoppningsvis textad).

Kram

Nikolina


Kommentarer

Postat av: Line

Coolt att ni köpte en Durian. Hade nog inte riktigt kommit på tanken att ens vilja käka en sådan. Men det kanske är värt att prova. Eller så räcker det med din beskrivning. ;)



Akta er för Indier! Men han är säkert snäll. De har en rätt annorlunda syn på kvinnor...



Puss o gull!

2010-03-02 @ 15:00:51
URL: http://pixwebdesign.se/hejsol

Postat av: Mormor

Hej Nikolina. Du kan vara glad att du har varmt dar.

Har drunknar jag i snon.

Puss,puss

2010-03-03 @ 12:44:26

Postat av: Baby

Gud vad nice allt ser ut. Är sjukt avundsjuk =)

2010-03-03 @ 17:15:59

Postat av: The_hindu_man

I see you in night. mmmmm

2010-03-03 @ 17:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback