Horta, Faial - Baksmällans ö

2010-06-20 @ 20:21:13

Ni får ursäkta att jag inte har skrivit på ett tag nu. Det har varit full rulle här i en vecka nu. Full rulle av fester och att träffa nya intressanta människor. Så jag har inte riktigt haft varken tid eller (snarare mest) ork att skriva något nytt.

Azorerna är över förväntan. Ett av de bästa och vackraste ställena jag hittills har varit på. Staden är rustikt charmig med små kullerstensgator kantade av fina gamla små hus, vackra parker och bra tavernor. Ön är lummig och grön med höga klippor och svarta stränder toppade av vulkaner. Människorna är otroligt trevliga och hjälpsamma och nästan alltid glada, har inte än träffat någon som inte har varit trevlig.

Vi trivs bra här i hamnen. Tar det ganska lugnt här och stressar inte så mycket. På dagarna upptäcker vi vad ön har att erbjuda och på kvällarna samlas vi på Peters bar. Här har jag träffat nya vänner och återser gamla från andra sidan atlanten. Vi har det jättekul tillsammans, tyvärr så blir det en hel del huvudvärk. Menmen man lever bara en gång. 

Jag vill inte lämna det här stället för det är så otroligt fint och bra. Kan verkligen rekommendera alla att åka hit.

Här kommer lite bilder från denna vecka.



Mitt andra hem, Peters Cafe Sport bar





Fin stad



Fin stad



Lilla jag



Utsikt över Horta och hamnen


Gammal fyr som fortfarande står efter ett vulkanutbrott



Jag och skepparn



Hamnen är full



Norrmännen från St Martin anländer helskinnade



Och så här tillbringar vi kvällarna

Nyfunna vänner på australiensiska båten Squander




Grönt och fint



Flores den första ön som vi var på

Ha det bra där hemma

Kramar
Nikolina


Kommentarer

Postat av: Mami

Så härligt att se att ni mår bra, och har det så bra!!

Saknar dig massor!!

Pussar och Kramar Mami

2010-06-20 @ 21:12:29

Postat av: Tanto

Ön ser fantastisk ut! Kanske skulle åka en sväng dit! Fina bilder också! Saknar dig massor!

Kram Mosti

2010-06-20 @ 21:28:57

Postat av: Julia

AAAAAAHHH saknar dig!!!!!!!!! det ser ut att vara ett paradis! Längtar tills jag får se dig dock hoppas du har det underbart puss puss

2010-06-21 @ 11:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback