Calais, Frankrike

2010-07-12 @ 12:27:26
Nu går det fort fram. Förra tisdagen seglade vi från Falmouth till Isle of Wight, Cowes och i fredas lämnade vi England och seglade till Calais. Seglingen tog lite mer än ett dygn och var rätt obehaglig då man korsar en av världens största fartygsleder, inte nog med det så blev det tät dimma och var dålig sikt. Men resan gick bra ändå och vi kom säkert fram.

Vi hade tänkt att segla vidare idag mot Amsterdam, men då vindarna ligger fel vet vi inte riktigt när vi kan komma iväg igen. Förhoppningsvis snart då vi ska plocka upp en extra besättningsmedlem i Amsterdam på fredag.

Annars går det ingen nöd på oss. Vi har ätit musslor två dagar i rad nu, går på promenader och äter glass. Idag regnar det dock så nu ska jag ta tag i och rengöring av båten.

Hör av mig snart igen!

Kramar
Nikolina

Kommentarer

Postat av: Tanto

Snart är du hemma!! Snart är du hemma!! Jippi!! Trevlig fortsatt resa!

Kramar och pussar!

Mosti

2010-07-12 @ 16:01:23

Postat av: Mormor

Håller med Tanto. Jippiiiiiii!!!

2010-07-12 @ 17:46:45

Postat av: Emma

Heej! Nikolina

jag saknar er väldigt mycket! Hoppas att ni kommer hem snart!:)



/Emma & pilar

2010-07-14 @ 18:41:48

Postat av: Ossian

Jag håller med både tanto och Emma:)

2010-07-15 @ 19:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback