Tredje gången gillt

2010-05-21 @ 21:38:18

Imorgon ska vi försöka ge oss av igen. Detta är tredje gången gillt. Första gången gick autopiloten sönder så då var vi tvugna att åka tillbaka för att fixa den. Det visade sig att den inte gick att fixa så vi var tvugna att skaffa en ny. När den nya autopiloten var inskaffad var dom nya planerna att ge oss iväg igen igår torsdag. Detta blev inställt på morgonen pga för hårda vindar. Så imorgon ska vi göra ett tredje försök.

Jag måste säga att St Marten växer i anseende hos mig ju längre tid vi stannar här. Det är rätt slitet, helt sjukt varmt och killarna kan vara rätt jobbiga här. Men nu när vi har varit här ett par veckor så ser jag charmen i staden, lärt mig att tåla värmen någorlunda och ge killarna svar på tal. Och nu så trivs jag väldigt bra här. Det kommer kännas tråkigt att lämna detta ställe. Den senaste veckan har jag och pappa legat vid brygga i en hamn som heter Lagoonis. Jag har lärt känna besättningen på två norska båtar med tre killar på varje, personalen i baren, den något tjuriga tanten på hamnkontoret som nu har börjat kalla mig för sweetie och en massa andra roliga båtmänniskor och kufar.

Dagarna består utav att fixa på båten, städa och skura, tvätta kläder och handla mat till resan. På kvällarna träffas vi antingen i marina baren eller så har vi bryggfest med dans under bara himlen och med efterföljande efterfest på en av de norska båtarna. Livet leker och det känns lite trist att lämna detta nu. Man har liksom blivit en stor familj här. Men imorgon är det alltså dags igen. Det verkar som att det är ganska många båtar som ska gå iväg imorgon, så vi kommer att möta upp många av dom på Azorerna igen. Förhoppningsvis går vi raka vägen till Azorerna om det inte är något som går fel eller att vindarna är för hårda, då går vi till Bermuda istället.

Så förhoppningsvis blir detta det sista inlägget på några veckor nu. Önska mig lycka till och håll tummarna för bra vindar.

Ha det gott och njut av det fina vädret blekfisar.

Många kramar
Nikolina



St Marten



Första avseglingsförsöket



Solnedgång över vår brygga




Bryggträff




Lånade köket i baren på kvällen för lite spisning


Kommentarer

Postat av: Tanto

Även om er resa blivit förskjuten så verkar ni ha väldigt trevligt och träffar många trevliga människor! Hoppas att ni kan komma iväg enligt planerna i morgon för jag saknar dig MASSOR!!

Kramar och pussar

Mosti

2010-05-21 @ 22:29:22

Postat av: mami

LYCKA TILL!!!

vi hörs om tio dagar,(om jag lyckas hålla mig till dess)

MASSOR AV PUSSAR KRAMAR!

älskar dig.



Mamma

2010-05-22 @ 10:42:01

Postat av: Moster Marjo!

2010-05-23 @ 08:46:04

Postat av: Moster Marjo!

Hoppas att det går bra och att ni kommer i väg som ni ska.Lycka till!

2010-05-23 @ 08:47:32

Postat av: Moster Marjo!

Hoppas att ni kommer iväg som ni ska.

Lycka till. Saknar dig.

2010-05-23 @ 08:50:12

Postat av: Den verkliga Mormorden

Det är inte jag som har skrivit dom tidigare 2 inläggen.

Undra om inte Ossian har varit framme????

Jag hoppas i alla fall att ni kommer lyckligen i väg och att vädret är bra och allting går efter era planer. Saknar dig jätte mycket. Miljoner pussar och kramar från mig och Dennis.

2010-05-23 @ 17:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback