Nikolina ute på havet I

2010-05-26 @ 20:19:14

Gästbloggare: Mamma Pia

Har precis pratat med Nikolina på satellittelefon i hela 3 1/2 minut, med väldigt dålig ljudkvalité. Men det var ändå härligt att höra ifrån dem!!. De har kommit iväg ordenligt, men ligger nu i ett stiltjebälte sedan igår 25/5 så det är bara motor som gäller för närvarande. Förströelserna är läsa, bada, sola och att se på film. Verkar som det kan ta ett tag att ta sig de 4 500 km till Azorerna. Det är i alla fall bra att Lasse och Nikolina har bunkrat ordentligt så det borde definitivt inte gå någon nöd på dem, om inget annat så finns det gott om fisk i havet, och tid för fiske finns det ju uppenbarligen.

Deras position var igår, enligt Farfar Nisse: N23°18,7 & V59°22,7. De har gått 35° nordost från St Marten och de hade passerat kräftans vändkrets.

Ett tips: Google earth är ett fantastiskt sätt att se var de befinner sig!         
Jag kommer att hålla er uppdaterade gällande positioner så mycket jag kan.


Så snart jag hör något nytt (eller något alls) uppdaterar jag bloggen.

Många kramar från Nikolina via Mamma Pia


Kommentarer

Postat av: Ossian

Jag hoppas på vindar så du kommer hem nån gång :)

2010-05-30 @ 22:57:41

Postat av: Tanto

Håller med Ossian! Lagom vindar så att ni får en snabb men skön segling över Atlanten!

Kramar Mosti

2010-05-31 @ 15:12:13

Postat av: Moster Marjo!

Det ska bli så skönt när du kommer hem.

Kramar från oss alla i Vinkelboda.

2010-06-02 @ 06:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback