St Barts-Gustavia

2010-04-28 @ 18:23:05
Nu har vi kommit fram till den föredetta svenska kolonin St Barts. Det är väldigt fint och organiserat här, tyvärr så kommer det med en prislapp också. Här ska vi stanna i några dagar och utforska ön. Vi ska bara stanna i här i Gustavia som är huvudstaden på ön tills i eftermiddag då vi går vidare till en annan vik där det tydligen ska finnas jättemånga sköldpaddor.

Här kommer lite bilder.







Vår båt i bakgrunden och pelikaner som dyker efter fisk



Bjuder på denna extremt fula bild. Här dyker jag efter conch.



Så här ser snigeln ut som jag var tvungen att äta för att komma åt snäckskalet.



Pappa dödar den



Här rensar jag den



Fin utsikt!

Sådär nu kom bilderna upp. Äntligen!

Ha det bra där hemma i Sverige nu.

Kramar
Nikolina

Kommentarer

Postat av: Tanto

Underbara bilder! Och jag är imponerad att du åt snigeln. Den såg inte direkt aptitlig ut!

Kramar Mosti

2010-04-28 @ 21:50:43

Postat av: isabelle

heej sötis!



åh vad du ser ut att ha det härligt! saknar dig jättemycket :D



kom hem snart så vi får gosa och ha kul <3

2010-04-29 @ 22:00:52

Postat av: Line

Vad läckert att se bilderna och läsa. Fan vad coolt att se snäckorna där på plats och att det inte var för äckligt att käka.



Hoppas att allting går bra där borta på andra sidan Atlanten. Skicka lite värme till Sverige är du gullig ;) Jag saknar dig! Puss

2010-04-30 @ 00:31:56
URL: http://lemine.blogg.se/

Postat av: Moster Marjo!

Hejsan Nikolina!

Jag förstår inte hur du vågade äta upp snigeln?

Men det va trevligt att titta på nya bilder. Kollar nästan varje dag om du har skrivit eller lagt in nya bilder. Ha det bra och sköt om er, hälsa alla som är med. Kram från Marjo.

2010-04-30 @ 09:24:35

Postat av: Nikolina

Det var faktiskt rätt gott. Smakade som pilgrimsmussla. Men jag var inte alltför sugen när jag plockade upp den. Tänkte om jag har hoppat 134 meter utför så kan jag fanemej våga äta en snigel.



Saknar er där hemma. Och Isabelle vad vi ska mysa när jag kommer hem.

Line: Om två veckor kommer sol och värme till dig från mig.



Puss på er

2010-05-04 @ 03:42:40
URL: http://nikolinas.webblogg.se/

Postat av: Julia

Heeej min lilla flilcka! aah vad det ser ut som du e i paradiset!! Det ser superharligt ut! Faan vad stor snigeln var.. blev du inte supermatt?? Haha jag saknar dig massor vill prata med diig fosok ring oss igen nar du har tid vi har mobilen pa oss sa mycket vi kan och vi lagger absolut inte pa nar du ringer! ;) Ses snart i sverige sotnos!! Puss puss

2010-05-05 @ 11:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback