Horta, Faial - sista natten (troligtvis)

2010-06-23 @ 02:03:34

Imorgon ger vi oss antagligen av igen. Nästa stopp blir antingen Falmouth, England eller någonstans i norra Frankrike beroende på vindar. Pappa vill ge sig av så fort som möjligt och helst imorgon men jag skulle inte ha något emot att stanna här i någon dag till. Det är ju så trevligt liksom. Vi får se om vi får båten klar då det är ganska mycket kvar att göra.

Hur som helst. Denna vecka har spenderats med att gå i den mysiga staden, cykla runt ön med en norrman som heter Karl och som också seglar med sin far samt hänga på Peters. Pappa har dock haft ganska mycket jobb på en krånglande pump. Men i min okunskap om länspumpar har jag tyvärr inte kunnat hjälpa honom.

Idag har jag dock jobbat hårt. Det är inte enbart tradition att långseglare möts upp på Peters bar och dricker sig berusade på den lokala ölen och berättar sjörövarhistorier. Utan det är även en tradition att alla som stannar här ska innan dom ger sig av måla en bild, logga eller flagga i marinan. Denna marina är ganska stor, tror att den har kapacitet för ca 400 båtar och den är helt fullklottrad med loggor från båtar som seglat förbi här. Det är väldigt roligt att gå runt här i marinan då det är som ett stort konstgalleri. Vissa målningar är enkla flaggor medan andra är som tavlor. Sagt och gjort jag var tvungen att måla en bild. Pappa var dock inte lika förtjust i min ide men han hade lovat mig fria händer så han hade inte så mycket att säga till om. Ni ser resultatet nedan. Målningen tog totalt 9 timmar att göra utan avbrott. Men det var väldigt skojigt. Dessutom betyder det otur att ge sig iväg här ifrån utan att ha klottrat något och man behöver ju all lycka man kan får. 

Rundar av för denna gång. Skriver så fort jag kan när jag kommer fram var än det nu blir. Mamma kanske skriver några rader som hon gjorde på förra överseglingen. Denna gång blir det dock inte lika långt utan det kommer endast att ta mellan 10-14 dagar förhoppningsvis om vindarna är med oss.

Ha det så bra därhemma! Njut av solen för den varar aldrig länge :P

Kramar
Nikolina



Här har ni en bild på en liten del av hamnen där ni ser hur det är fullklottrat utav bilder.



Måla måla måla och en hälsning till Julia och Elin samt till Nya Zeeland



Hugg hugg



Många redskap behövdes för att nå...



Slutresultatet. Ta daaa!!



Jag fick två nya vänner för kvällen som  inte var i form utav seglarpojkar för omväxlingskull



Men jag hittade dock fyra nya seglarpojkar



Dessa trevliga och skäggiga svenska pojkar anlände för några dagar sedan. En av dem kommer jag nog träffa i Uppsala till hösten.



Fin portugisisk fiskebåt



Baren i hamnen som jag sitter i just nu och bloggar samt talar på skype med er där hemma



Avslutar med en bild på en avdankad Nikolina efter ännu en utekväll.


Kommentarer

Postat av: Mami

Jättefin bild Skrutt, men jag förstår Lasses betänkligheter...

Lycka till på överfärden till 'riktiga Europa'

Självklart kommer jag att hålla bloggen uppdaterad så fort jag hör från er.



Älskar & saknar dig

Massor av Pussar & Kramar Mami

2010-06-23 @ 08:34:29

Postat av: Tanto

Har du funderat på att bli veterinär? Med tanke på att du får varenda hund efter dig! Jätte fina bilder! Kramar Mosti

2010-06-23 @ 14:09:12

Postat av: Nikolina

Tanto:



Jo faktiskt, men jag kom på att jag inte vill kastrera hundar och katter för resten av livet:P



Tack Mami Älskar dig med

2010-06-23 @ 15:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback