Hemma igen

2010-08-08 @ 22:10:17
Jaha, då var man hemma igen. Har fått lite önskemål att skriva ett sista inlägg som avslutning på hela resan så jag tänkte göra det nu.

Har varit hemma i drygt en vecka nu. Det är med blandade känslor att vara tillbaka igen. Härligt, tråkigt, skönt, jobbigt, framtidsångest osv. Men det bästa är väll att jag har återförenats med alla vänner och bekanta, pojkvän, familj och husdjur. Men jag kan inte sluta drömma om att ge mig ut på havet igen för att upptäcka nya spännande och exotiska platser. Men det får bli lite senare.

Sista biten gick väldigt bra. Vi plockade upp Julia i Amsterdam som planerat. Seglingen gick väldigt bra och Julia var väldigt duktig ombord. Vi fick lite oväder påväg mot Ystad vilket var både roligt och lite läskigt för Julia, men hon stod på sig och vande sig snabbt vid gungandet.

Känner inte att jag har så mycket att skriva i detta inlägg förutom att allt är bra.

Som sista ord vill jag bara tacka familjen för all hjälp under resan. Det hade varit bra mycket svårare utan er. Tack!!

Kramar
Nikolina

Ps. Stänger ej bloggen då eventuella resor i framtiden kan uppkomma. Ds.