St Lucia

2010-04-06 @ 03:16:38
Då var jag framme efter den långa, långa, låååååånga resan. Anlände sent i går kväll, familjen stod och väntade vilket var välkommet då det blev lite problem i tullen. Resan gick bra annars, fast det var väldigt segt. 10 timmar i Los Angeles flygplats och 10 i San Juans var fruktansvärt tråkigt.

 Det var en bitterljuv känsla att lämna Nya Zeeland. Dels allt lämna mina flickor, mina små fågelungar, ensamma att ta hand om sig själva (som tur är vet jag att dom får en ny mami om ca 2 veckor i Australien, vilket är lugnande. Hoppas bara att dom håller i sina saker framtills dess) och dels hela landet. Har blivit fullkommligt förälskad i landet. Dessutom så har jag en väldigt stark magkänsla att jag kommer att komma tillbaka dit inom en relativt snar framtid, vilket är en tröst. Men samtidigt så vet jag ju att något annat kommer. Ett nytt äventyr börjar.

Som sagt så landade jag igar kvall. Det var väldigt kul att se familjen igen efter så lång tid ifrån varandra. Idag har vi tagit det rätt lugnt. Gått lite på stan, försökte hitta The black pearl båten som är med i Pirates of the caribbean, men den var ute på äventyr så vi missade den. Imorgon seglar vi Martinique som ligger 25 sjömil norrut (tar ca 5 timmar). Där ska vi övernatta troligtvis en natt för att sedan fortsätta norrut.

Pratade med pappa idag om överseglingen som många har frågor om. Det blir troligtvis lite ändrade planer. Vi hade tänkt att segla från St Martin till Bermuda och därifrån till Azorerna. Dock så förlorar vi så mycket tid på det, så just nu verkar det som att vi kommer att segla direkt från St Martin till Azorerna. Detta innebär att vi kommer vara ute på öppet hav om vi har tur(!) minst tre veckor. Men troligtvis runt 4. Hjälp!! Men nog om det nu.

Jag hoppas alla har det bra där hemma, trots att ni blev lurade att våren hade kommit. Hörde nog allt att mer snö hade kommit.

Till mina flickor vill jag säga hur mycket jag saknar er redan. Ni kommer att ha det så himla roligt och njut ordentligt.

Kram på er alla
Nikolina

Kommentarer

Postat av: Julia

Min lilla mami! vilken tur att du har kommit fram ordentligt, vi saknar dig redan saa mycket!! jag har redan lyckas tappa bort min handduk :( haha men jag klarar mig nog, det var inget viktigare i alla fall! hoppas du har de superbra nu och maila oss!!! pussipusspuss

2010-04-07 @ 09:57:57
URL: http://fyraflickorsresa.blogg.se/

Postat av: Line

Hej tjejen! Ja nu börjar nästa kaptiel. Galet! Hur är karibien? Fint? Annorlunda? Ta många bilder! Saknar dig! Puss

2010-04-07 @ 17:14:55
URL: http://lemine.blogg.se/

Postat av: Ossian

Jag vill se bilder från Karibien =) på dig baby. Hälsa la familia. Kärlek

2010-04-09 @ 11:29:50

Postat av: Alejandro

Greetings from Miami.... We met in the flight to St lucia, hope you are doing great and having a wonderful time... don't understand a word your write...write something in enlish...How is your trip thru the islands going...love to see some pictures of you and your sailboat...



Regards,



Alejandro

2010-04-09 @ 20:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback