Overklighetens stad - del 2

2010-03-01 @ 11:54:09

Nu har vi antligen hunnit komma till ratta med nastan allting har i Singapore. Vi har lyckats nagorlunda med att vanja oss vid varmen.

Dom forsta tre dagarna har har vi tagit det valdigt lugnt. Gatt ut pa stan, legat vid poolen och atit mycket pa foodcourts. Det har varit valdigt skont att inte kanna nagon stress och kunna varva ned nu i borjan innan det riktiga aventyret borjar. Nu nar vi antligen har vant oss vid varmen har vi borjat ta tag i va Singapore har att erbjuda. Vi har bland annat varit pa en marknad som heter Bugis streetmarket. Utifran sett ser den inte mycket ut for varlden, utan mest som vilken kinamarknad som helst men nar man har gatt in och letat sig runt bland de olika standen ett tag sa upptacker man en helt ny varld. Namligen klader. Klader overallt. Om man gar in i vad man tror ar ett liten kladbutik uppenbarar sig helt plotsligt fem andra som leder till ytterliggare fler. Det ar helt sjukt! Det basta ar ju att kladerna ar som gjorda for mig. Jag som ar sa kort menar jag. I det har landet har jag helt plotsligt borjat kanna mig ratt stor och  det ar en kansla som jag aldrig aldrig har kannt forut. Sa pa Bugismarknaden har vi tillbringat en hel del tid.

I Onsdags, dagen efter vi kom, overraskade Milla och Line som ar ute pa sin stora asienresa oss med ett snabbbesok. Det var sa kul att traffa dom igen eftersom jag inte har sett dom sedan i december och kommer inte heller att gora det pa ytterliggare nagra manader. Dom stannade tills i lordas da dom drog vidare. Men vi hann med ett och ett annat. I fredas var jag, Elin, Line och Milla och utforskade Clarke quay som ar partydistriktet har i Singapore. Jag har aldrig varit ute och festat i ett sa coolt omrade som det. Det ar som en liten stadsdel med gator och hus fast med bara nattklubbar och barer, over gatorna ar det som ett stort tak ifall det borjar regna. Fran taket hanger det lampor och glitter, blommor och girlanger. Det ar fontaner och en massa annat. Barerna och klubbarna har olika teman. Det finns bl.a. en bar med sjukhustema, dar sitter man i rullstolar och far in sin drink i ett dropp som man sitter och suger pa. Man kan aven fa sig en shot i en spruta. Servetriserna ar sjalvklart kladda som sjukskoterskor. Ganska obehagligt tema egentligen, fast anda valdigt roligt.

Igar flyttade jag och Elin till ett hostel och det kanns skont. Vi bor i ett 8 rums doorm med fyra andra killar/man. Och an sa lange har det gatt ratt bra.

Igar kvall var jag, Julia, Fredrik och Elin och tog en Singapore sling pa Raffels Hotel. Raffels hotel ar ett valdigt tjusigt och gammalt hotell. Det som ar lite speciellt dar ar att nar man sitter och sippar pa sin singapore sling ska man ata jordnotter och slanga skalen pa golvet. Jag vet det later jatte konstigt men det var trevligt. Efter det sa gick jag och Elin till Boat quay, dar kan man se Skyline (staden i profil) som var sjukt haftigt. Man kande sig valdigt liten. (Om ni vill se bilder pa Skyline ga in pa fyraflickorsblogg dar Julia har tagit bilder med sin kamera som ar battre an min.) Det var aven roligt att se alla lyxhotell.

Idag sa akte vi till Sentosa som ar en lek o for vuxna. Det finns inget trakigt pa Sentosa. Det ar bergochdalbanor, universal studios, en fejkad strand och en massa annat. Vi lade oss pa den fejkade stranden och forsokte fixa brannan infor Nya zeeland. Och nog fixade jag och Julia oss en branna, dock inte den som vi ville ha. Otippat nog klarade sig Elin undan fran hummersjukan. Det var valdigt fint pa Sentosa, fast det syntes att stranden var fejkad, lite for perfekt nastan som mycket annat har. Dessutom sa ligger det nagra tusen last fartyg precis utanfor och skrapar ned. Sag lite for manga doda eremitkraftor och krabbor for att jag verkligen kunde njuta av det svalkande doppet. Vanter med det tills Karibien istallet.

Ikvall ska jag och Elin ga och utforska Chinatown och aven ata middag. Nu ska jag ga och gora mig i ordning men jag laddar forst upp lite bilder.

Ha det bra!

/Nikolina


Kommentarer

Postat av: Ossian

Trevligt. Ser fram emot fler inlägg från dig gumman =)

2010-03-01 @ 23:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback