Nya Zeeland - Taupo

2010-03-29 @ 23:13:36
Hej igen alla dar hemma. Jag har inte haft sa mycket tid dom senaste dagarna, sa det har blivit lite dalig uppdatering har pa bloggen. Vi befinner oss i alla fall i en liten stad som heter Taupo som ligger pa nordon for narvarnade.

Har kommer en liten sammanfattning fran dom senaste dagarna.

Fran Christchurch sa akte vi till den lilla fiskebyn Kaikoura (Kai=ata och koura=kraftor, namnet pa staden betyder alltsa att ata kraftor pa maoriska. Vilket passar mig utmarkt da jag alskar kraftor.) Som ni kanske kommer ihag sa har vi redan varit dar. Forra gangen vi var dar sa tankte vi fiska men det var for hoga vagor sa det blev installt. Vi hade dock tur med vadret denna gang sa vi akte ut och fiskade. Helt fantastiskt! Jag och Julia var i extas, resten av besattning var nagot av landkrabbsmaterial sa dom var inte sa fortjusta. Men jag och Julia, ni skulle ha sett vad vi drog upp. Fisk efter fisk, stora bjassar dessutom. Bildbevis kommer upp senare. Drog aven upp ett antal crayfish vilket ar typ hummer utan klor. Pa kvallen sa hade vi barbeque och grillade dagens fangst. Var valdigt trevligt.

Dagen efter akte vi upp till Picton dar vi tog farjan over till huvudstaden Wellington. I Wellington gick vi pa en rugbymatch. De spelande lagen var Hurricanes (Wellington) och Sharks (Sydafrika). Det var valdigt roligt, dock sa forstod man inte sa mycket. Efter det gick vi sjalvklart ut pa den aldsta puben och sorjde over att Sharks vann.

Dagen efter det bar det av till Taupo, dar vi fortfarande ar kvar. Igar var vi pa aventyr. Vi gick linbana 10 meter upp i luften och klattrade och hade oss. Det var mycket roligt. Blev sugen pa att ta upp klattringen igen nar jag kommer hem. Vi stannar har tills imorgon da vi aker till Rotorua.

Ska forsoka att hora av mig snart igen.

Kramar
Nikolina

Kommentarer

Postat av: Tanto

Fiskare kanske är ett yrke för dig? =)

Var jätte kul att prata med dig härom kvällen!

Pussar och kramar

Mosti

2010-03-30 @ 18:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback