Nya Zeeland - Queenstown

2010-03-23 @ 10:35:00
Jaha, da var vi tillbaka i Queenstown igen. Vi skulle egentligen ha tillbringat natten i Te anu och i morgon och ut till Millfordsound (fjordland) men pga daligt vader blev det installt. Sa vi valde att aka tillbaka till Queenstown istallet och hoppas pa att vadret blir battre sa att vi kan aka har ifran till Millfordsound pa torsdag istallet. Sjalva bottombus blev en valdigt lugn etapp pa var resa vilket var valdigt skont. Vi har verkligen fatt vila upp ordentligt. Har kommer lite bilder fran Bottombus resan.



Sahar kan man se ut nar man festar i Queenstown

Pa den har stranden finns det salar och sjolejon. Tyvarr sa blev det inga bilder pa vardera pa min kamera. Detta pga att var guide var en riktig smurf. Han ledde in 20 turister in pa en slags grasbank fullt av buskar och sadant. Dar bland graset ligger det en massa stora sjolejon. Gruppen splittras, jag har en bjasse till hoger och en till vanster. Den ena pa vag mot mig. Jag gor det man inte ska gora och borjar namiligen att skrika. Den ena bjassen blir arg och jag radd. Jag springer mot kanten av grasbanken. Dar nedanfor ligger en sal och bjabbar mot mig. Jag kollar bakom axeln ser bjassen komma, tar det avgorande valet att jag blir hellre biten av en sal. Jag hoppar. Jag overlever.



Fin utsikt!



Fint vattenfall




Jag sitter pa en bank och blickar ut over havet direkt mot sydpolen. Langre sydligare an sahar kommer jag troligtvis aldrig att komma om jag inte beslutar mig for att aka till sydpolen.




En valdigt vanlig syn har pa Nya Zeeland. Det finns ca 4 miljoner invanare och pa en manniska gar det 10 far.



En sot pingvin sag vi allt.


Jag och Julia blev trotta. I arlighetens namn sa forsokte jag latta upp stamningen pa bussen som var lite av en pensionarsresa. Haha!



Fin utsikt



Kramar

/Nikolina


Kommentarer

Postat av: Mami

Lilla hjärtat! Jagad av sjölejon låter inte så kul, men han tyckte nog bara att du va söt!



Puss & Kram Mami



ps. såg du min kommentar om ditt hopp som du missat??

2010-03-23 @ 11:49:10

Postat av: Ossi

Väldigt fint landskap. Precis som i sagan om ringen. Och du är en Hob så det passar bra(=



Ta hand om er nu.

2010-03-23 @ 15:25:05

Postat av: Tanto

Otroligt vackra bilder! Bråka med sjölejon låter inte som en bra idé! De är stora och ilskna!

Sköt om dig!



Kramar Mosti

2010-03-23 @ 16:04:25

Postat av: Marjo

Hejsan Nikolina!

Det är roligt att följa dina eskapader och äventyr.

Det är som att du inte är så långt borta då.

Ha det bra och sköt om dig!

Alla från familjen Lundin hälsar.

Kram från Marjo L.

2010-03-24 @ 11:41:06

Postat av: Harry

Du verkar populär Niko! Sjölejonen låter nog mer än försynta Indier som beundrar i smyg...Hur låter Kiwis? ;-)

2010-03-24 @ 16:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback