Nya Zeeland - Logg

2010-03-13 @ 11:01:53
Som ni kanske har markt sa har vi inte haft tillgang till dator de senaste dagarna varav den daliga uppdateringen. Det ni inte visste ar att jag inte bara skriver blogg utan jag for av en skriftlig logg. Det ar ju sa mycket som hander just nu att hjarnan inte riktigt hanger med. Darfor skriver jag ned allt som vi ar med om sa att jag ska komma ihag det senare. Har kommer sammandrag av det jag skrivit de senaste dagarna.


Den 9/3 tillbringade vi till fots i nationalparken Abel Tasman utanfor staden Nelson. En buss kom och plockade upp oss kl halv sju och korde oss i 2 timmar. Nar vi kom fram till stranden Kaiteriteri vantade en vattentaxi pa oss. Den tog oss ytterliggare 45 timmar norrut. Vi blev avslappta pa en ode strand dar vi forberedde oss. Vi gick in pa en stig som ledde oss in till en regnskog som tog oss upp och nedfor berg och dalar i 4 timmar. Det var valdigt roligt. Det var som att man hade rest tillbaka flera miljoner ar till dinosaurietiden. Lovtrad blandas med barr och exotiska regnskogstrad. Vi hade dessutom tur med vadret, varmt och soligt.

10/3 sa var det min fodelsedag. Vi tog det ratt lugnt den dagen, flickorna vackte mig med sang och hade dukat upp lyxfrukost. Sedan skypade jag med Ossian och mami. Det var valdigt mysigt. Oppnade min present som jag fick av Ossian innan jag akte och det var ett valdigt fint fotoalbum. Tack Alskling! Dagens hojdpunkt var nar vi besteg ytterliggare ett berg for att komma till Nya Zeelands mittpunkt. Uppe pa toppen firade vi med vin och sag solnedgangen.

11/3 satte vi oss pa bussen fran Nelson till Westport. Det ar det har ganget vi ska folja med anda tills Queenstown. Foraren ar tokig, haha. Pa bussen bokade vi flickor in oss pa bade jetboating och horsetrekking. Vi gjorde jetboat pa en gang och det var den snabbaste baten jag nagonsin har akt med.

12/3 Bussen plockade upp oss och vi akte ut till en ranch for att rida pa hastar. Det var sa himla roligt. Vi var ute i tva timmar och red (galloperade aven) i naturen. Ett perfekt satt att se landet pa. Efter ridturen akte vi fran Westport till lilla byn Lake Mahinapua. Dar blev vi inkvarterade pa det sunkigaste hotellet jag nagonsin sovit pa. Stank kattpiss i vart sovrum. Stallet ags av en 85-arig gubbe. De enda gasterna han har ar dom som aker med kiwi experience. Varje dag kommer en ny buss som han lagar mat at och anordnar aven en maskerad at. Han valjer tema. Denna dag var temat Imaginary. Sa vi flickor bestammde oss for att vara svenska fenixfaglar. Vi var mycket snygga.

13/3 Lake Mahinapua-Franz Josef

Idag ar vi lite trotta efter gardagens festlighet. Nu sitter vi pa bussen mot Franz Josef. Har ska vi stanna i ta dagar. Lyx att bo pa samma stalle mer an en natt! I Franz Josef har vi ett fullspackat schema. Idag ska vi hoppa fallskarm!!! samt att vi ska paddla kayak efterat och imorgon ska vi ga pa vandring upp bland bergen och glaciaren i 8 timmar.

Kommer bli hur roligt som helst.

Kram
Nikolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback