Overklighetens land del 1

2010-02-25 @ 04:56:58
Då var vi alltså framme i Singapore. Vi kom fram igår kl 19.00 lokal tid. Resan var väldigt smärtfri (förutom att jag tappade min mobil i min cappuccino på Arlanda). Inga förseningar och vi sov nästan hela vägen till Singapore. Fredrik kom och mötte upp oss på flygplatsen och vi åkte taxi hem till honom. Här ska vi bo fram till måndag då vi ska bo på hostel framtill att vi åker vidare till Nya zeeland.
Fredrik bor väldigt bra, det är nästan som ett hotell. Lägenheten ligger på fjortonde våningen mitt i stan. Vi har tre olika pooler, gym och tennisbana. Igår tog jag och Elin ett natt dopp. Kändes så overkligt att ligga och flyta på rygg och kolla upp på stjärnorna och se alla höghus som tornar upp över oss.
Vi gick även ut och åt. Det var så många intryck. Jag har aldrig varit i en liknande stad som Singapore. Det är skyskrapor överallt och allting är väldigt stort. Allting är modernt och ser helt nybyggt ut, det är sjukligt rent (i detta ögonblick står en man och moppar vår tennisbana). Det finns ju dock en anledning till att allting är rent och det är att dom har regler, hur många regler som helst. Mycket som är förbjudet, t.ex. är det förbjudet att tugga tuggummin här.
Vi ska snart ut och kolla in staden i dagsljus. Jag återkommer med bilder inom kort.
/Nikolina

Kommentarer

Postat av: Mamma

skönt att se att ni är framme.

Njut av semestern!!

Kramar Mami

2010-02-25 @ 15:11:56

Postat av: Tanto

Håller med Mami, jätte skönt att höra att ni är framme. Hoppas ni får det roligt med JT. Kram

2010-02-25 @ 15:32:17

Postat av: Mormor

Jag tycker likadant som mina döttrar. Skönt att flygresan gick bra. Ha det så skönt Gumman. Puss o

kram.

2010-02-25 @ 19:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback